PDA

View Full Version : Gue Workshop Wreck

Björn Qvarnström
05-05-2006, 08:06 PM
Hej Rickard

Jag bara undrar om ni OT/Rickard kommer att ha några Wreck kurser jag vet ju att Gue inte har officiella vrak kurser men som vi har pratat om tidigare så finns det ju möjligheten för er Gue istruktörer att genomföra så kallade Workshops (kurser) där certifikat inte ingår. Utan man betalar helt enkelt för kunskapen ;-)

Är själv mycket intresserad av en sådan kurs med tex maxdjup på 30m eller 45m, efter som jag inte är Tech 1 utan TDI Trimix så gissar jag att 30m är det som gäller och det fungerar för mig då det inte är djup jag är ute efter utan att lära mig bra,kul och säker vrakdykning av folk som gör det och kan sina saker.

Med vänliga hälsningar

Björn Q

Richard Lundgren
05-16-2006, 04:45 PM
Hej Björn och tack för förfrågan!

I dagsläget planeras inga workshops varianter av en wreck kurs. Om en sådan workshop genomförs så är det inte en GUE kurs. Vill inte lova för mycket men GUE överväger att implementera en kurs med focus på vrak och penetration av dessa. Kursen kommer troligtvis att hamna mellan T1 och T2 men inte vara ett förkrav för T2. Troligtvis en femdagars kurs (scooter teknik kanske kommer med i denna kurs). Kanske klart till nästa sommar om vi bestämmer oss för att implementera denna kurs. Om så kommer jag företrädesvis att genomföra dessa kurser i Västervik.